Monday, August 4, 2008

REFLEKSI EMAIL

NORLIANA BT MD ARIS
A121373
PENDIDIKAN ISLAM
GE 1153 ( Selasa, 11:00am )


1) REFLEKSI EMAIL

Tugasan pertama dalam GE1153 ialah setiap pelajar mesti mempunyai email yahoo masing-masing. Pelajar yang belum mempunyai email dikehendaki membuatnya dengan segera kerana segala tugasan yang dihantar kepada pensyarah hanyalah melalui email. Saya telah pun memiliki email yahoo sejak berada di sekolah menengah lagi. Namun saya masih ingat bagaimana cara untuk membuat email.

Saya perlu melayari http://www.yahoo.com.my untuk membolehkan saya mendaftarkan diri. Kemudian klik “mail” dan klik “daftar / sign up”. Saya perlu mengisi segala butiran dan memberi alamat email yang akan saya gunakan iaitu liyana_la@yahoo.com serta kata laluan untuk membolehkan saya “sign in” setiap kali ingin membuka atau menghantar email.

Pada kuliah pertama juga, saya dikehendaki menghantar dan membalas email bersama seorang rakan dengan memasukkan nama, no matrik dan program untuk dihantar kepada Pn Sakinah. Setelah mendapat email daripada rakan, saya klik “reply” dan taip alamat email Pn Sakinah di “cc” serta klik “attach file” untuk memasukkan gambar. Kemudian saya klik “send”. Saya klik “sent” untuk melihat semula email yang telah dihantar. Untuk menamatkan atau keluar daripada email, saya klik “sign out”.

1 comment:

aminuddinblog said...

kak, terus brusaha.em bagus refkeksi akak..em, refleksi bagus tuanya cantik jadi sama padan...hmmm..gd luck...